Facebook Ig Karpacz Ig Mielno

Jak zdrowo zrzucić zbędne kilogramy?

Dieta to pierwsza rzecz, która przychodzi do głowy wszystkim osobom chcącym zrzucić zbędne kilogramy, a sama decyzja o jej rozpoczęciu wcale nie jest prosta. Niektórzy uważają bowiem, że nadwaga to tylko estetyczny problem, z którym można poradzić sobie, chociażby dobierając odpowiednio ubrania. Niestety nadwaga ma zgubne skutki dla zdrowia. Utrzymanie prawidłowej masy ciała powinno być priorytetem każdego człowieka dbającego o stan zdrowia i kondycję organizmu.

Przed zrzucaniem zbędnych kilogramów wielu powstrzymuje fakt, że stosując różne diety, musieliby potem mierzyć się z efektem jo-jo lub z innymi konsekwencjami, które przynoszą najbardziej popularne diety oparte na niedoborach różnych składników. Rozpoczynając więc walkę z nadwagą, trzeba podejść do tego z głową.

Zdrowa dieta i aktywność fizyczna zapobiegną przykrym efektom i umożliwią powrót do optymalnej wagi. Oto kilka wskazówek, jak spalić tłuszcz z brzucha, ud i bioder, i w końcu zmieścić się w dżinsy ze studenckich czasów.

Bez ruchu ani rusz…

Przyczyny nadwagi i otyłości pewnie są znane każdemu, ale ci, których ten problem dotyczy, często nie mają odwagi wypowiedzieć tego głośno. A przecież oczywistym jest fakt, że to brak wystarczającej aktywności fizycznej powoduje przyrost masy ciała, a jest on wspomagany przez fatalny sposób odżywiania.

Ale po kolei…

Spędzanie długich godzin w pozycji siedzącej, a potem odpoczynek po pracy na kanapie przed telewizorem z paczką ulubionych chipsów: to przepis na kłopoty najpierw z nadwagą, potem z otyłością, a w końcu ze zdrowiem. Natychmiast w programie dnia należy wygospodarować miejsce na aktywność fizyczną, która nie musi i wręcz nie może oznaczać od razu przebiegnięcia maratonu.

Zacząć trzeba choćby od spacerów, które należy systematycznie wydłużać i zwiększać tempo marszu. Warto zadbać o sprzęt do ćwiczeń, bo najzwyklejszy rowerek stacjonarny już może przynieść wiele korzyści. Oglądanie ulubionego serialu z rowerkowego siodełka i przemierzanie w ten sposób kolejnych kilometrów po jakimś czasie dadzą naprawdę wymierne korzyści.

Zdrowa dieta odchudzająca

Wszyscy dietetycy od lat powtarzają, że zdrowa dieta musi być zbudowana w oparciu o warzywa i owoce, więc warto w końcu się do tego zastosować. Warzywa są niskokaloryczne i podane w odpowiedni sposób dostarczą nam wielu cennych składników, które zadbają o właściwą kondycję i zdrowie organizmu. Pamiętać należy, że najbardziej wartościowe są warzywa (przynajmniej niektóre) i owoce spożywane na surowo.

Warto przede wszystkim zrezygnować ze wszystkich słodkich i słonych przekąsek-zapychaczy i pod ręką zawsze mieć ulubione owoce, pokrojoną w cieniutkie słupki marchewkę czy seler naciowy.

Bardzo ważna jest regularność posiłków. Każdego dnia powinno być ich co najmniej pięć. Organizm przyzwyczai się do tego i nie będzie magazynował niepotrzebnych kalorii w obawie, że nie otrzyma odpowiedniej ilości pożywienia, które będzie mu potrzebne chociażby do utrzymania odpowiedniej temperatury ciała.

Jako najważniejszy posiłek w ciągu dnia dietetycy zwykle wskazują śniadanie. Należy je zjeść w ciągu godziny po przebudzeniu, tak aby zmotywować organizm do pracy. Ten pierwszy posiłek powinien być bogaty w węglowodany i błonnik, dlatego warto sięgać po otręby, płatki owsiane lub pełnoziarniste pieczywo. Do tego odpowiedni będzie twaróg lub mleko oraz dawka witamin w postaci pomidorów, rzodkiewek, ogórków, szczypiorku lub ulubionych owoców.

Zdrowa dieta to także obiad i porcja chudego mięsa lub ryby w towarzystwie dobrej surówki lub gotowanych warzyw. Kolacja z kolei powinna już być niewielka, tak aby nie obciążała organizmu w czasie snu.

Stosując się tylko do tych prostych zasad, można bez problemu zgubić sporo zbędnych kilogramów i nie trzeba obawiać się o efekt jo-jo. Tak jak każdy cel, który ma być zrealizowany, także i odchudzanie będzie skuteczne, gdy wykażemy odrobinę silnej woli.