Dieta pełnowartościowa

Dieta pełnowartościowa prezentuje model żywienia najlepiej odpowiadający naturalnym potrzebom organizmu. Stanowi ona po kuracji oczyszczającej kolejny, bardzo istotny, etap w zgłębianiu tajemnic prawidłowego odżywiania, pozwalający utrzymać doskonałą formę psychofizyczną przez całe życie.

Pełnowartościowe odżywianie bazuje w głównej mierze na produktach świeżych i nieprzetworzonych, które oprócz pełnowartościowego białka, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, składników mineralnych i witamin, zawierają także duże ilości enzymów, przeciwutleniaczy i substancji balastowych (błonnik, pektyny), które zapewniają bieżące i sprawne oczyszczanie organizmu z ubocznych produktów przemiany materii i toksyn.

Daj szansę swojemu zdrowiu

Współczesne nawyki żywieniowe przejawiające się spożywaniem zbyt obfitych, sztucznie przetworzonych i zanieczyszczonych chemią pokarmów, jednocześnie pozbawionych niezbędnych witamin, mikro i makro składników, enzymów, błonnika zaburzają równowagę organizmu, który traci tym samym zdolność do samooczyszczania. Powyższe praktyki prowadzą do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, które np.:

  • sprzyjają rozwojowi nietolerancji pokarmowych   
  • zanieczyszczają organizm   
  • zwiększają wagę ciała   
  • sprzyjają nadmiernemu tworzeniu się wolnych rodników   
  • zwiększają poziom „złego” cholesterolu   
  • podwyższają poziom cukru   
  • sprzyjają powstawaniu osteoporozy   
  • niszczą pożyteczną florę bakteryjną   
  • sprzyjają procesom degeneracyjnym ustroju   
  • sprzyjają tworzeniu się komórek nowotworowych   
  • zmniejszają odporność immunologiczną   
  • zakwaszają organizm   
  • sprzyjają szybszemu starzeniu się organizmu   
  • są przyczyną zwyrodnień itp.

„Wszystko, co pochodzi z wnętrza organizmu – wyraźnie widać na zewnątrz” (Hermes)

Dlatego proponowany przez nas naturalny model odżywiania opiera się na pełnowartościowych produktach: pieczywa z mąk z pełnego przemiału, płatki, otręby, kasze, ryż naturalny, amarantus, makarony razowe, ziarna (słonecznik, dynia, sezam, siemię lniane), rośliny strączkowe (groch, cieciorka, fasola, soczewica, soja), oleje roślinne (lniany, rzepakowy, z orzecha włoskiego, oliwa z oliwek), ryby, przetwory z mleka sfermentowanego, warzywa, owoce, itp.

Przykładowy jadłospis w diecie pełnowartościowej 

ŚNIADANIE   

  • Barszcz czerwony na zakwasie   
  • Sok wielowarzywny   
  • Krem z płatków żytnich, otrębów jęczmiennych z orzechami i bananem   
  • Pasta z cieciorki z ogórkiem kiszonym   
  • Surówka z sałaty, rzodkiewki, ogórka świeżego, pestek dyni   
  • Pieczywo wieloziarniste + masło

OBIAD   

  • Zupa rybna z pastą miso i amarantusem   
  • Kluski szpinakowe z cebulką, serem tofu, czerwoną fasolką, pieczarkami - zapiekanka   
  • Sałatka z kalafiora, kukurydzy, szczypioru, kopru z sosem jogurtowo- ziołowym   
  • Sałatka z pomidora, ananasa, kiełków, słonecznika z sosem vinegrette   
  • Kompot z owoców suszonych

KOLACJA   

  • Sałatka „SOFRA” (kiełki, ser feta, kukurydza, groszek, ogórek kiszony, słonecznik, sos)   
  • Pasztet z kaszy, warzyw, grzybków shitake   
  • Pomidor z cebula czerwoną, olejem lnianym i kiełkami rzeżuchy   
  • Pieczywo graham + masło   
  • Sok z kalarepki i jabłka

Zarezerwuj pobyt

W górach - Karpacz

Instytut Zdrowia Sofra w Karpaczu położony jest w centrum miasta z widokiem na najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. Nasz obiekt oferuje nowoczesne pokoje oraz apartamenty z bogatą bazą leczniczo-rehabilitacyjną, gabinetami SPA oraz częścią gastronomiczną.

Nad morzem - Mielno

Instytut Zdrowia Sofra w Mielnie położony jest tuż obok bałtyckiej plaży na jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc Polskiego Wybrzeża. Nasz obiekt oferuje 130 miejsc noclegowych z bogatą bazą leczniczo-rehabilitacyjną, gabinetami SPA oraz częścią gastronomiczną.

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.