Dieta śródziemnomorska

Zdrowe i piękne życie

Dieta śródziemnomorska należy obecnie do najpopularniejszych i najchętniej stosowanych diet. Z uwagi na brak przeciwwskazań medycznych polecana może być dla każdego jako sposób odżywiania, nawet na całe życie. Jest chętnie stosowana przez osoby aktywnie spędzające czas i dbające o swoje zdrowie. Nie wymaga specjalnych wyrzeczeń bowiem wystarczy w niej zastąpić produkty mniej zdrowe innymi, sprawdzonymi m.in. w tradycyjnej kuchni greckiej, włoskiej, hiszpańskiej czy francuskiej.

Zacznij zdrowo się odżywiać

Dieta śródziemnomorska nie jest specjalnym programem żywieniowym, ale przede wszystkim zbiorem nawyków polegających na uwzględnianiu w menu i sposobie życia następujących wskazań:

  • wysokiego spożycia: owoców, warzyw, warzyw strączkowych, orzechów, nasion oleistych , ziaren zbóż, makaronów, kasz
  • stosowania oliwy z oliwek do gotowania i przyrządzania potraw
  • zastąpienia mięsa czerwonego umiarkowanym spożywaniem mięsa ryb i owoców morza
  • niskiego spożywania serów i przetworów mlecznych
  • spożywania niewielkiej ilości wytrawnego wina w trakcie posiłków (obiadu, kolacji)
  • bazowania na lokalnych sezonowych i świeżych produktach
  • aktywności fizycznej

Przestań liczyć kalorie

W trakcie stosowania diety śródziemnomorskiej najlepiej jeść 5 posiłków dziennie, w których zachowane będą właściwe proporcje poszczególnych składników, dostarczające organizmowi potrzebnej ilości energii, białka, tłuszczów, witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Większa ilość w posiłkach właściwie skomponowanego białka pochodzenia roślinnego niż zwierzęcego, korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu ludzkiego, szczególnie układów krążenia i pokarmowego, a duże ilości warzyw i owoców wzbogacają go o potrzebne witaminy i minerały.

Chcesz się czuć zdrowo, mieć piękne ciało i energię do życia?

Oliwa z oliwek, ryby i inne owoce morza to bogate źródło kwasów tłuszczowych jednonienasyconych oraz omega-3, które również dobroczynnie oddziałują na układ sercowo – naczyniowy.
Nasiona oleiste z kolei dostarczają dużej ilości enzymów będących katalizatorami aktywującymi przebieg szeregu procesów chemicznych w organizmie.
Owoce i warzywa, a także wino - szczególnie czerwone – zawierają duże ilości antyoksydantów chroniących nas przed wolnymi rodnikami.

Dieta śródziemnomorska korzystnie wpływa na:

  • obniżenie „złego” cholesterolu LDL i podwyższenie „dobrego” HDL
  • regulację gospodarki lipidowej
  • regulację ciśnienia krwi
  • odkwaszenie organizmu
  • poprawę kondycji fizycznej i psychicznej
  • zmniejszenie wagi ciała
  • wzmocnienie odporności organizmu
  • przeciwdziała starzeniu się
  • przeciwdziała powstawaniu wolnych rodników
  • zdrowe nawyki żywieniowe

Przykładowy jadłospis

ŚNIADANIE

  • frittata
  • bruschetta z pastą pesto, serem i konfiturą z pomidorów
  • pasta z avocado, jaj i szczypioru
  • sałata z ogórkiem, koperkiem, ziarnami słonecznika
  • pieczywo wieloziarniste z sosem vinaigrette
  • masło

DRUGIE ŚNIADANIE

  • carpaccio z łososia z ziołową grzanką

OBIAD

  • gazpacho
  • makaron tagliatelle z szynką parmeńską, brokułem, kurkami i sosem serowym
  • sałatka grecka z sosem vinaigrette
  • cukinia zapiekana otulona złocistą oliwą i ziołami
  • wino białe wytrawne

DESER

  • owoce ze złocistymi płatkami w miodzie

KOLACJA

  • crostini z mozzarellą i warzywami
  • mule po prowansalsku
  • brokuły opiekane w cieście z czosnkowym dressingiem
  • kiełki
  • sok z pomarańczy

Zarezerwuj pobyt

W górach - Karpacz

Instytut Zdrowia Sofra w Karpaczu położony jest w centrum miasta z widokiem na najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. Nasz obiekt oferuje nowoczesne pokoje oraz apartamenty z bogatą bazą leczniczo-rehabilitacyjną, gabinetami SPA oraz częścią gastronomiczną.

Nad morzem - Mielno

Instytut Zdrowia Sofra w Mielnie położony jest tuż obok bałtyckiej plaży na jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc Polskiego Wybrzeża. Nasz obiekt oferuje 130 miejsc noclegowych z bogatą bazą leczniczo-rehabilitacyjną, gabinetami SPA oraz częścią gastronomiczną.

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.