Dieta pełnowartościowa prezentuje model żywienia najlepiej odpowiadający naturalnym potrzebom organizmu. Odżywianie pełnowartościowe, w którym jadłospis wzbogacony jest o grupy produktów o silnym potencjale antyoksydacyjnym oraz mającym działanie immunomodulujące i pozwalające zachować równowagę mikroflory jelitowej jest idealnym rozwiązaniem ,które pomoże mam zniwelować negatywny wpływ pandemii koronawirusa , gdzie organizm narażony jest na silny stres , izolację społeczną ,obniżoną aktywność fizyczną, błędy żywieniowe. Wszystkie elementy diety pełnowartościowej maja ogromny wpływ na zachowanie homeostazy organizmu oraz poprawę stanu fizycznego i psychicznego a co za tym idzie poprawę stanu zdrowia, zwiększenie napędu życiowego, stabilizację emocjonalną. Dieta pełnowartościowa może być też kolejnym etapem żywienia po kuracji warzywno-owocowej i stabilizacji.

Pełnowartościowe odżywianie bazuje w głównej mierze na produktach świeżych i nieprzetworzonych, bogatych w pełnowartościowe białko, zdrowe tłuszcze (w tym niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3) oraz bogactwo składników mineralnych i witamin. Ogromna ilość przeciwutleniaczy (polifenole roślinne i witaminy) , enzymów roślinnych i substancji balastowych (błonnik, pektyny),zapewnia bieżące i sprawne oczyszczanie organizmu z ubocznych produktów przemiany materii i toksyn.