Mielno
Facebook Ig Karpacz Ig Mielno

Program regeneracyjny

W skład programu wchodzą:

  • dieta pełnowartościowa wzbogacona o antyoksydanty i immunomodulatory
  • pakiet zabiegów fitness płuc- tlenoterapia normobaryczna (pobyt 14 dniowy 10 zabiegów)
  • zabiegi: 2 zabiegi w serii z fizykoterapii dziennie (pobyt 14-dniowy – 20 zabiegów) lub gimnastyka kręgosłupowo-oddechowa (pobyt 14-dniowy – 10 gimnastyk) – dla osób dorosłych (z wyłączeniem krioterapii azotowej, gimnastyka poranna na świeżym powietrzu z rehabilitantem (pobyt 14-dniowy – 10 gimnastyk) – dla osób dorosłych . gimnastyka w basenie z rehabilitantem (pobyt 14-dniowy – 10 gimnastyk) – dla osób dorosłych, 2 razy w tygodniu gimnastyka brzucha, ud i pośladków na piłce – dla osób dorosłych
  • opieka lekarska
  • opieka pielęgniarska
  • konsultacje z dietetykiem
  • wykłady z zakresu żywienia i profilaktyki zdrowotnej

Dieta pełnowartościowa wzbogacona o antyoksydanty i immunomodulatory

Dieta pełnowartościowa prezentuje model żywienia najlepiej odpowiadający naturalnym potrzebom organizmu. Odżywianie pełnowartościowe, w którym jadłospis wzbogacony jest o grupy produktów o silnym potencjale antyoksydacyjnym oraz mającym działanie immunomodulujące i pozwalające zachować równowagę mikroflory jelitowej jest idealnym rozwiązaniem ,które pomoże mam zniwelować negatywny wpływ pandemii koronawirusa , gdzie organizm narażony jest na silny stres , izolację społeczną ,obniżoną aktywność fizyczną, błędy żywieniowe. Wszystkie elementy diety pełnowartościowej maja ogromny wpływ na zachowanie homeostazy organizmu oraz poprawę stanu fizycznego i psychicznego a co za tym idzie poprawę stanu zdrowia, zwiększenie napędu życiowego, stabilizację emocjonalną. Dieta pełnowartościowa może być też kolejnym etapem żywienia po kuracji warzywno-owocowej i stabilizacji.

Pełnowartościowe odżywianie bazuje w głównej mierze na produktach świeżych i nieprzetworzonych, bogatych w pełnowartościowe białko, zdrowe tłuszcze (w tym niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3) oraz bogactwo składników mineralnych i witamin. Ogromna ilość przeciwutleniaczy (polifenole roślinne i witaminy) , enzymów roślinnych i substancji balastowych (błonnik, pektyny),zapewnia bieżące i sprawne oczyszczanie organizmu z ubocznych produktów przemiany materii i toksyn.

„Wszystko, co pochodzi z wnętrza organizmu – wyraźnie widać na zewnątrz”

(Hermes)

Dlatego proponowany przez nas naturalny model odżywiania opiera się na pełnowartościowych produktach: warzywa i owoce, zioła i naturalne przyprawy, pieczywa z mąk z pełnego przemiału, płatki, otręby, kasze, ryż naturalny, amarantus, makarony razowe, ziarna (słonecznik, dynia, sezam, siemię lniane), rośliny strączkowe (groch, cieciorka, fasola, soczewica, soja), oleje roślinne (lniany, rzepakowy, z orzecha włoskiego, oliwa z oliwek), ryby, przetwory z mleka sfermentowanego.

Dla kogo?

Dieta pełnowartościowa wzbogacona o antyoksydanty i immunostymulatory jest zalecana dla osób:

  • z obniżona odpornością
  • z zaburzeniami nastroju , depresjami
  • w okresie rekonwalescencji po przebytych chorobach
  • narażonych na ekspozycje Sars Cov2
  • po przebytym zachorowaniu na Covid-19
  • niedożywionych po kuracji warzywno-owocowej i stabilizacji
  • zdrowych pragnących się zdrowo odżywiać

Przykładowy jadłospis
w diecie pełnowartościowej wzbogaconej o antyoksydanty i immunomodulatory

ŚNIADANIE

  • Sok z jarmużu i pomarańczy
  • Barszcz czerwony na naturalnym zakwasie
  • Brokuły zapiekane z kukurydzą i otrębami
  • Serek kozi ze szczypiorkiem
  • Pasta z soczewicy
  • Surówka z sałaty rzymskiej , ogórka kiszonego i jabłka z olejem lnianym
  • Masło
  • Pieczywo pełnoziarniste

OBIAD

  • Chłodnik litewski
  • Kotlet makrobiotyczny
  • Ryż brązowy z fasolą mung, groszkiem zielonym , papryką i marchewką
  • Surówka z pomidora , kalarepki , sałaty i oliwek
  • Surówka z kiwi, jabłka i rzodkiewki z jogurtem
  • Sok z aronii
  • Napar z czystka

PODWIECZOREK

  • Mus z mango z orzechami włoskimi

KOLACJA

  • Shot z czarnego bzu
  • Sałatka grecka z sosem vinegrette
  • Talarki z cukinii nadziewane kuskusem
  • Bruschetta z pomidorami i oliwkami i czosnkiem
  • Sok z grapefruita
  • Pieczywo razowe
  • Masło
  • Herbata z owoców dzikiej róży

x W Sofrze dbamy o Twoje bezpieczeństwo.

Sprawdź nasze procedury związane z COVID-19

Czytaj więcej

W Instytucie Zdrowia Sofra jest bezpieczniej niż w domu!

W specjalnej zakładce poświęconej COVID-19 znajdują się informacje o specjalnych procedurach, które przygotowaliśmy, aby zapewnić Państwu szczególne bezpieczeństwo i komfort.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ