Karpacz
Facebook Ig Karpacz Ig Mielno

Jak powinna wyglądać dieta podczas kwarantanny?

Podczas kwarantanny spowodowanej pandemią koronawirusa, wiele osób zostało oddelegowanych do pracy zdalnej lub ich miejsca pracy zostały zamknięte. Początkowe restrykcje spowodowały, że wprowadzono ograniczenia w swobodnym poruszaniu się, zamknięto siłownie czy publiczne parki. W trakcie lockdownu mogły zmienić się także nawyki żywieniowe, ze względu na specyfikę pracy czy mniejszą aktywność fizyczną. Jaka więc powinna być dieta na kwarantannie, aby zachować zdrowy wygląd?

Praca zdalna i dieta podczas kwarantanny

Obowiązkowa praca zdalna zmieniła codzienny sposób funkcjonowania wielu ludzi. Dotyczy to także ich diety – część osób wreszcie znalazła czas na odpowiednio zbilansowane posiłki, a dla innych czas kwarantanny stał się okresem rozluźnienia, w którym dość często na stole znajdują się mniej zdrowe, ale proste do wykonania potrawy. W trakcie pracy zdalnej starajmy się jeść od 3 do 5 posiłków dziennie – ważna jest tutaj regularność, o którą w trakcie pracy w domu możemy zadbać.

 

Możliwość wstania z łóżka 10 minut przed rozpoczęciem pracy może być bardzo atrakcyjna, ale niech nie ucierpi na tym śniadanie. Nie jedzmy go w pośpiechu i zadbajmy o to, aby było bogate w składniki odżywcze, ponieważ jest to najważniejszy posiłek dnia. Podobnie jest z drugim śniadaniem, obiadem, lunchem czy kolacją – praca zdalna w większości przypadków sprawia, że nasza aktywność fizyczna jest mniejsza niż przed pandemią, dlatego szczególnie zadbajmy o dietę podczas kwarantanny, jeśli nie chcemy przytyć.

Dieta w kwarantannie – praktyczne porady

Jakość przyrządzanych przez nas posiłków jest niezmiernie ważna i wspólnie z regularnością spożywania posiłków stanowi podstawową zasadę zdrowego odżywiania. Dieta w kwarantannie powinna być dobrze przemyślana, a przy jej ustalaniu warto wziąć pod uwagę kilka praktycznych wskazówek. W naszym jadłospisie muszą się pojawić takie produkty, jak:

 

  • warzywa – dostarczają dużą ilość błonnika i antyoksydantów, a dodatkowo są w większości niskokaloryczne;
  • owoce – źródło wielu witamin. Najlepiej wybierać świeże, ale jeśli nie mamy zbyt dużego wyboru można także zaopatrzyć się w te mrożone;
  • produkty zbożowe – zdrowe i wartościowe źródło węglowodanów złożonych. Przykładem jest pieczywo pełnoziarniste, ziemniaki, ryż czy kasza;
  • mięso, ryby, jaja, nabiał – doskonałe źródła białka dla naszego organizmu. Ich zamiennikiem są także rośliny strączkowe, bogate w białko roślinne i błonnik;
  • orzechy, nasiona czy oleje – uzupełniają dietę w nienasycone kwasy tłuszczowe.

 

Niezależnie od stanu epidemicznego, w naszej diecie powinniśmy unikać:

 

  • produktów bogatych w cukry proste (słodycze, słodkie napoje, soki) i produktów zbożowych rafinowanych (białe pieczywo);
  • alkoholu;
  • produktów typu fast-food;
  • produktów spożywczych mocno przetworzonych.

Jaką dietę podczas kwarantanny wybrać, aby schudnąć?

Stosując się do powyższych zaleceń i dbając o regularną aktywność fizyczną będziemy mogli zachować zdrowie i atrakcyjny wygląd nawet podczas kwarantanny.

Co jednak zrobić, jeśli zauważyliśmy negatywne zmiany w swoim organizmie i chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy? Możemy skorzystać z diety owocowo-warzywnej dr Ewy Dąbrowskiej. Jest to tzw. post, którego założeniem jest spożywanie bardzo ograniczonej liczby produktów w niewielkich ilościach i przez krótki okres. Według jego autorki, to nieinwazyjne rozwiązanie dla osób szukających skutecznego sposobu na odchudzanie – może też więc być bardzo przydatne dla wielu osób jako dieta podczas kwarantanny.

x W Sofrze dbamy o Twoje bezpieczeństwo.

Sprawdź nasze procedury związane z COVID-19

Czytaj więcej

W Instytucie Zdrowia Sofra jest bezpieczniej niż w domu!

W specjalnej zakładce poświęconej COVID-19 znajdują się informacje o specjalnych procedurach, które przygotowaliśmy, aby zapewnić Państwu szczególne bezpieczeństwo i komfort.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ