Karpacz
Facebook Ig Karpacz Ig Mielno

5 zdrowych nawyków żywieniowych

Zdrowa, pełnowartościowa dieta to klucz do dobrego samopoczucia, odpowiedniego funkcjonowania organizmu i do doskonałego wyglądu. Dieta stanowi blisko 70% sukcesu, jeśli myślimy o widocznych efektach pracy nad swoim ciałem i chcemy zatroszczyć się o swoje zdrowie. Nie ma być ona chwilową ,,katorgą”, ale powinna być sposobem codziennego żywienia, w którym to podstawą są zdrowe nawyki żywieniowe. Pamiętając o nich szybko przekonamy się, że zdrowa dieta to prawdziwa przyjemność, a nie życiowa tragedia.

Zdrowe nawyki żywieniowe to podstawa naszego życia. Małe, drobne rzeczy, a będące w stanie zmienić diametralnie myślenie o jedzeniu. Nie musimy się katować, by schudnąć, by uzyskać figurę o jakiej marzymy, by lepiej spać czy lepiej się czuć. O czym więc powinniśmy pamiętać? Co każdy z nas na temat zdrowych zasad żywienia powinien wiedzieć?

1. Jedzenie o regularnych porach

Jednym z kluczowych aspektów, na jakich z całą pewnością należy się skupić jest regularne jedzenie. Należy postawić na 3 – 5  posiłków dziennie, zjadanych w regularnych odstępach czasowych, a przerwa pomiędzy posiłkami powinna wynosić 3 – 4 godziny. Jedząc regularnie, dostarczamy do organizmu odpowiednie ilości składników odżywczych, metabolizm pracuje na wysokich obrotach, a my bardzo rzadko odczuwamy głód. Pamiętajmy również, aby nie spożywać posiłku bezpośrednio przed snem – musimy zachować  minimum 3-godzinny odstęp.

2. Śniadanie to podstawa!

Niezwykle istotny element, o jakim należy pamiętać. Stanowi on klucz do sukcesu w każdym przypadku. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i nigdy nie powinno się wychodzić z domu bez niego. Jedni stawiają na śniadania wysokobiałkowe, inni preferują węglowodanowe. Bez względu na to, czy wolimy jeść na słono czy na słodko, z pewnością w każdej odsłonie będą idealnym początkiem dnia.

3. A warzywa to priorytet

Wielu z nas je zbyt mało warzyw lub nie jada ich wcale. Warzywa powinny stanowić dodatek do niemal każdego posiłku. Zawierają duże ilości błonnika, mają mało kalorii, a do tego znajduje się w nich również bardzo dużo witamin oraz  mikro i makroelementów. Znakomicie też uzupełniają naszą dietę w polifenole i inne fitozwiązki, mające działanie prozdrowotne. Można je jeść w różnych kombinacjach: na surowo, smażone, grillowane. W każdej odsłonie smakują po prostu wybornie.

4. Woda – niezbędna do sukcesu

Dorosła osoba powinna pić 2 – 3 litrów wody dziennie, a przy aktywności fizycznej jeszcze więcej. Czy wypijamy tyle wody każdego dnia? Niestety większość z nas pije słodkie napoje lub zbyt małe ilości wody, co sprawia, że organy gorzej pracują, pojawia się cellulit, człowiek czuje się bardziej zmęczony, senny, rozdrażniony. Wodę powinniśmy pić małymi łykami przez cały dzień, nie zapominajmy o tym!

5. Spokojne jedzenie – bo nie ma powodu, by się spieszyć

Zdrowe nawyki żywieniowe to także jedzenie dla przyjemności. Nie powinniśmy jeść szybko, ale powoli, kosztując w pełni każdy kawałek pożywienia. Ważne jest także dokładne gryzienie potraw i ostrożne przełykanie, ponieważ zbyt szybka konsumpcja może nie tylko powodować bóle brzucha, ale i negatywnie wpływać na cały organizm i nasze samopoczucie. Warto więc jeść wolniej – tak jest smaczniej i zdrowiej!

Wystarczy stosować się do powyższych zasad, a te z całą pewnością okażą się być kluczem do poprawy samopoczucia i uzyskania zdrowego wyglądu. Jeśli o tym właśnie marzymy, warto stosować się do tych porad.

x W Sofrze dbamy o Twoje bezpieczeństwo.

Sprawdź nasze procedury związane z COVID-19

Czytaj więcej

W Instytucie Zdrowia Sofra jest bezpieczniej niż w domu!

W specjalnej zakładce poświęconej COVID-19 znajdują się informacje o specjalnych procedurach, które przygotowaliśmy, aby zapewnić Państwu szczególne bezpieczeństwo i komfort.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ