Dieta pełnowartościowa

Dieta pełnowartościowa przezentuje model żywienia najlepiej odpowiadający naturalnym potrzebom organizmu. Stanowi ona, po kuracji oczyszczjącej kolejny bardzo istotny etap w zgłębianiu tajemnic prawidłowego odżywiania, pozwalający utrzymać doskonałą formę psychofizyczną przez całe życie. Pełnowartościowe odżywianie bazuje w głównej mierze na produktach świeżych i nieprzetworzonych, które oprócz pełnowartościowego białka, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, składników mineralnych i witamin. Zawierają także duże ilości enzymów, przeciwutleniaczy i substancji balastowych (błonnik, pektyny), które zapewniają bieżące i sprawne oczyszczanie organizmu z ubocznych produktów przemiany materii i toksyn.

„Wszystko, co pochodzi z wnętrza organizmu – wyraźnie widać na zewnątrz” (Hermes)

Dlatego proponowany przez nas naturalny model odżywiania opiera się na pełnowartościowych produktach: pieczywa z mąk z pełnego przemiału, płatki, otręby, kasze, ryż naturalny, amarantus, makarony razowe, ziarna (słonecznik, dynia, sezam, siemię lniane), rośliny strączkowe (groch, cieciorka, fasola, soczewica, soja), oleje roślinne (lniany, rzepakowy, z orzecha włoskiego, oliwa z oliwek), ryby, przetwory z mleka sfermentowanego, warzywa, owoce, itp.

Daj szansę Twojemu zdrowiu

Współczesne nawyki żywieniowe przejawiające się spożywaniem zbyt obfitych, sztucznie przetworzonych i zanieczyszczonych chemią pokarmów, jednocześnie pozbawionych niezbędnych witamin, mikro i makro składników, enzymów, błonnika zaburzają równowagę organizmu, który traci tym samym zdolność do samooczyszczania. Powyższe praktyki prowadzą do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych, które np.:

  • sprzyjają rozwojowi nietolerancji pokarmowych
  • zanieczyszczają organizm
  • zwiększają wagę ciała
  • sprzyjają nadmiernemu tworzeniu się wolnych rodników
  • zwiększają poziom „złego” cholesterolu
  • podwyższają poziom cukru
  • sprzyjają powstawaniu osteoporozy
  • niszczą pożyteczną florę bakteryjną
  • sprzyjają procesom degeneracyjnym ustroju
  • sprzyjają tworzeniu się komórek nowotworowych
  • zmniejszają odporność immunologiczną
  • zakwaszają organizm
  • sprzyjają szybszemu starzeniu się organizmu
  • są przyczyną zwyrodnień itp.
Przykładowy jadłospis w diecie pełnowartościowej
ŚNIADANIE
  • Barszcz czerwony na zakwasie
  • Sok wielowarzywny
  • Krem z płatków żytnich, otrębów jęczmiennych
  • z orzechami i bananem
  • Pasta z cieciorki z ogórkiem kiszonym
  • Surówka z sałaty, rzodkiewki, ogórka świeżego,
  • pestek dyni
  • Pieczywo wieloziarniste + masło
OBIAD
  • Zupa rybna z pastą miso i amarantusem
  • Kluski szpinakowe z cebulką, serem tofu, czerwoną fasolką, pieczarkami - zapiekanka
  • Sałatka z kalafiora, kukurydzy, szczypioru, kopru z sosem jogurtowo- ziołowym
  • Sałatka z pomidora, ananasa, kiełków, słonecznika z sosem vinegrette
  • Kompot z owoców suszonych
KOLACJA
  • Sałatka „SOFRA” (kiełki, ser feta, kukurydza, groszek, ogórek kiszony, słonecznik, sos)
  • Pasztet z kaszy, warzyw, grzybków shitake
  • Pomidor z cebula czerwoną, olejem lnianym i kiełkami rzeżuchy
  • Pieczywo graham + masło
  • Sok z kalarepki i jabłka
Sprawdź terminy i ceny w naszych obiektach